Liefde Werkt. De menselijkheid terug in organisaties.
Er is geen thema zoveel besproken, bezongen en beschreven als de liefde. Maar het is een woord dat we niet graag gebruiken als we het over werk hebben. Best gek als je bedenkt hoeveel uren we in ons leven werkend doorbrengen. Wat wij doen en denken wordt gestuurd door waar we om geven en wat we belangrijk vinden. Eigenlijk: liefde. En dat houdt niet op bij de grens tussen zakelijk en privé. Liefde geeft ons een raamwerk van uitgangspunten en doelen waardoor we het aandurven ons leven te leven. Door van dingen te houden, kunnen we onze doelen bereiken. Als we nergens van zouden houden, dan zou niets echt waarde hebben in het leven. Dat geldt net zo goed in een zakelijke setting. Mensen die van hun werk houden presteren beter. We weten het eigenlijk wel: het zijn de mensen zijn die het verschil maken in organisaties. Toch handelen we daar vaak niet naar.
Aan de slag met liefde
Juist nu, in deze wereld, waarin systemen, procedures en protocollen te vaak leidend zijn, en waarbij de menselijke maat in het gedrag komt, is het belangrijk om de verbinding tussen mensen centraal te stellen. Om de ander werkelijk te zien en gezien te worden. Ik noem dat liefde. En dat is wat ik uit wil dragen in deze wereld, waarin systemen, procedures en protocollen te vaak leidend zijn, en waarbij de menselijke maat in het gedrag komt. Ik heb er mijn missie van gemaakt om bedrijven te stimuleren met liefde aan de slag te gaan. Daarom schreef ik er een boek over: Liefde Werkt. De menselijkheid terug in organisaties. Daarin beschrijf ik hoe je liefde kunt toepassen in je werk of je bedrijf, én hoe je er op een hele praktische manier mee aan de slag kunt gaan.
Wil je meer horen, zien of lezen over het boek en hoe Liefde Werkt in organisaties? Hier vind je links naar een podcast, videocast en een artikel in een magazine over Liefde Werkt.